مسجد حضرت مسلم ابن عقیل (ع) *شیروان*

پایگاه مقاومت حضرت ابولفضل (ع) شهرستان شیروان (خراسان شمالی )

مسجد حضرت مسلم ابن عقیل (ع) *شیروان*

پایگاه مقاومت حضرت ابولفضل (ع) شهرستان شیروان (خراسان شمالی )

مسجد حضرت مسلم ابن عقیل (ع) *شیروان*
با سلام خدمت آقا امام زمان (عج)
و دوستان بازدید کننده گرامی در این وبسایت سعی در جهت معرفی شهید محله بخصوص
« شهید علی محمد حیدرپور »
و بخشی از فعالیت های
- مسجد حضرت مسلم ابن عقیل (ع) شهرستان شیروان (خراسان شمالی)
- پایگاه حضرت ابولفضل (ع)
- و همچنین مطالب برگزیده جامعه مجازی
توسط اعضای پایگاه حضرت ابولفضل (ع)
را در خدمت شما عزیزان قرار داده ایم
و مِنَ الله تُوفیق
وضعیت رتبه گوگل
    Pagerank: 0
عکس شهدا را میبینیم ولی
عکس آنها عمل میکنیم
مهدویت
    تمنيحا

    نام يکي از ياران اصحاب کهف است که طبق روايات، هنگام خروج حضرت قائم (عج) جزو ياران آن حضرت خواهد بود.

عاشورا
    وليد بن عتبه

    والي مدينه هنگام مرگ معاويه بود.يزيد نامه به او نوشت و ضمن خبر دادن مرگ معاويه، از او خواست که از امام حسين «ع» بيعت بگيرد و اگر نپذيرفت، گردنش را بزند. بيعت گرفتن از حسين «ع» براي وليد دشوار بود و مي خواست با او عاقلانه و بدون خشونت رفتار کند.اما با مشورتي که با «مروان حکم» انجام داد، مروان موضع متزلزل وليد را به مسخره گرفت و بر آشفت و او را تحريک کرد که شبانه امام را به دار الاماره احضار کند.سيد الشهدا «ع» شبانه به دار الاماره رفت.گفتگوهايي ميان امام و والي مدينه و وليد انجام گرفت و امام، بدون بيعت از آنجا خارج شد.

انتظار عجیبی شده است ...!؟
حجاب
    حجاب مادر پاکی هاست
    حجاب تلالو شبنم بر چهره گل
    حجاب تضمین تداوم زیبایی و شرافت است
مشخصات فردی

نام :                                     علی محمد

نام خانوادگی:                          حيدرپور

نام پدر:                                  علي اكبر

تاریخ تولد:                            1351/06/02

تاریخ شهادت:                      1366/11/01

محل شهادت:               نامشخص - نامشخص

نام عملیات:                       بيت المقدس2

استان:                            خراسان شمالي

موقعیت مزار

شهرستان:                            شيروان

بخش/شهر:                            مركزي

نام گلزار:                    بهشت حمزه شيروان

تصویر زمان عملیات بيت المقدس2

پشتیبانی
    تماس با ما فقط از طریق نظر برای مطالب و یا از طریق ارسال رایانامه به آدرس masjed_sh@yahoo.com
لوگو و بنر دوستان
سخنی از بهشت
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
    • نام عملیات:
      شهيد مدني
    • زمان عملیات:
      27 شهریور 1360
    • مکان عملیات:
      منطقه عملياتي سوسنگرد
    • ارگان عمل کننده:
      نيروهاي زميني ارتش و سپاه
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      1690
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمي و نيروهاي دشمن در منطقه سوسنگرد
وصیت نامه شهدا

    دنيا از ‌آب بيني يك بز پست‌تر است. آنقدر پست و فاني است كه ارزش ندارد انسان آخرتش را حتي لحظه‌اي به تمامي دنيا بفروشد؛ مگر نمي‌دانيد كه بهاي انسان بهشت برين است. پس، اين بها را از دست ندهيم و بشتابيم كه آخرت خود را بيمه كرده و روسفيد در روز محشر حاضر شويم. حال اگر چنين چيزي مي‌خواهيد، به شما بگويم اصل دوري ما از خدا به خاطر عشق به دنياي فاني است. پس،‌اول عشق به دنيا را در خود بكُشيم و دلبندي خود را قطع كنيم و اين زنجيرهاي اسارت كه ما را در بند دنيا كرده پاره كنيم، آنگاه عشق به معشوق يعني الله جل جلاله را در دل جاي كنيم و خانه دل را فقط به خدا بدهيم و بس.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمدرضا هاديان دولت‌آبادي
آخرين نظرات
  • ۱۲ شهریور ۹۳، ۱۲:۳۷ - ۳ باربگو : الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
    سلام برا من چیزی نیومد!
کدام تربیت را قبول دارید !؟
    حق زن و فرزند تنها با تامین هزینه زندگی و مسکن و تغذیه آنها حاصل نمی‌شود، مهمتر از آن تغذیه روح و جان آنها و به کار گرفتن اصول تعلیم و تربیت صحیح است.
    یَأَیهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ قُواْ أَنفُسَکمُ‌ْ وَ أَهْلِیکمُ‌ْ نَارًا
    ( آیه 6- سوره تحریم)
    ای مـــــؤمنان! خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن انسان‌ها و سنگ‌ها است حفظ کنید.

بسم الله الرّحمن الرّحيم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي کُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً. اللهم صلّ علي محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم جهت سلامتي و تعجيل در ظهور آقا امام عصر صلوات التماس دعا

آیا با فقر وجودی و کمبود های خودمون می تونیم خدا رو اثبات کنیم؟

اگه کسی آزمون درباره اثبات خدا سوال کنه، میتونیم جواب قانع کننده بهش بدیم؟
میدونیم که در اصول اعتقادی نمیشه تقلیدی عمل کرد؟!

آدم خودش رو درک می کنه می فهمه واقعا هستش؛ همچنین وقتی به دور و بر خود نگاه میکنه چیزهایی رو مشاهده می کنه که یقین داره هستن، پس اصل اول اینکه واقیتی هست، وجودی هست، در این مطلب اصلا شک نداریم. با توجه به این مقدمه می گیم: پس واقعیت و وجود در خارج قطعیه و شکی توش نداریم؛ حال سوال اینه که یا این واقعیت و هستی پیرامون خودمون غنی و بی نیاز از غیره، یا نه محتاجه و به غیر نیازمنده، یعنی کسی باید باشه که اولا: اونو به وجود آورده باشه، ثانیا: الان هم مواظبش باشه و حوائجشو برطرف کنه. اگه اولی باشه که همون واجب الوجوده و ما اسمشو «خدا» می ذاریم. و اگه نه بی نیاز نیست و فقر وجودی داره به این معنا که اولا: کسی دیگه باید به اون وجود بده. ثانیا: تو کاراش هم سر تا پا نیاز و فقره و  به کمک غیر نیاز داره؛ خوب در این صورت باید یه موجود غنی و بی نیازی باشه که اونو بوجود آورده باشه و حوائجشو برطرف کنه؛ و اگه همه موجودات فقیر باشن پس کی بهشون وجود داده؟ وجودشون و رفع نیازاشون رو از کی گرفتن؟ اینا که در ذاتشون فقیر بودن، محتاج غیر بودن، چیزی نداشتن، عقل می گه باید یه موجود غنی و بی نیازی بالا سرشون باشه که نیازهاشون رو برطرف کنه.

لطفا برای خواندن ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید…

برهان صدیقین

اما وقتی به اطرف پیرامون خودمون نگاه می کنیم می بینیم تمام موجودات انصافا فقیرن و سر تا پا نقص اند و نیاز، از انسان گرفته تا بقیه موجودات؛ هزار و یک نقص و نیاز دارن، مطمئنا یکی باید باشه که غنی بالذاته، بی نیار از غیره، به اصطلاح عامیانه «دستش توی جیب خودشه» تا بتونه خلق کنه، بتونه نیاز ها و حوائجشونو  برطرف کنه؛ اون وجود خداوند متعاله که غنی بالذاته و بی نیاز از غیر.

توضیح بیشتر و بیان علمی مطلب:
برهان صدیقین به برهانی گفته می شود که برای اثبات خداوند متعال از هیچ مقدمه و به اصطلاح از هیچ «حد وسطی» استفاده نکند و از خود وجود، به واجب متعال استدلال شود. یعنی مثل برهانهای قبلی نباشد که در آنها مثلا از حرکت، حدوث، امکان ماهوی، بطان دور و تسلسل و... برای اثبات خداوند متعال استفاده کردیم۱. 
تقریر برهان توسط علامه طباطبایی:
ایشان در کتاب «نهایة الحکمه» می نویسند: «أن حقیقة الوجود إما واجبة و إما تستلزمها، فإذن الواجب بالذات موجود و هو المطلوب»(۲) به این معنا که وجود و آن حقیقت بیرونی یا واجب و غنی بالذات است و بی نیاز از غیر، که وجود و هستی ذاتی او است؛ یا نه فقیر است و در وجود و کمالات خود به وجود دیگری نیار دارد، و آن موجود دیگر باید غنی بالذات باشد تا بتواند به این موجود فقیر افاضه کند. این در حالیست که با مشاهده خارج در می یابیم در این عالم فقر و احتیاج و وابستگی حاکم است؛ پس موجود بالاتری که غنی بالذات است وجود دارد که عین هستی است و وجود برای او ضروری است  و هرگز از او جدا نمی شود و بی نیاز از غیر است، که همان وجود واجب متعال است. 
جناب ملاصدر نیز این برهان را تقریر کرده که آن تقریر را با توضیح آیت الله مصباح یزدی ذکر می کنیم:
به اعتقاد آیت الله مصباح یزدی متین ترین تقریر برای برهان صدیقین، همان تقریر خود ملاصدرا است که بیان آن از سه مقدمه تشکیل می شود:
۱. وجود امری اصیل و در مقابل آن، ماهیت امری اعتباری است .

۲. وجود دارای مراتب مختلف است و بین مراتب آن رابطه علت و معلولی برقرار است؛ به گونه ای که وجود معلول، استقلالی از وجود علت هستی بخش خود ندارد و کاملا وابسته به علت خود است.

۳. ملاک نیازمندی معلول به علت، همان وابستگی وتعلقِ وجودِ معلول به علت است. به عبارت دیگر، ضعف مرتبه وجودی معلول از مرتبه وجودی علت است و از طرفی هم، تا زمانی که کمترین ضعفی در موجودی وجود داشته باشد، ضرورتاً معلول و نیازمند به موجود عالی تری خواهد بود و هیچ گونه استقلالی ازآن موجود عالی نخواهد داشت.

با توجه به این مقدمات می توان برهان ملاصدرا را این گونه بیان کرد که همه مراتب وجود، به استثناء عالی ترین مرتبه آن که دارای کمال نامتناهی و بی نیازی و استقلال مطلق می باشد، عین ربط و وابستگی است و اگر آن مرتبه اعلی تحقق نمی یافت، سایرمراتب هم تحقق پیدا نمی کردند زیرا لازمه فرضِ تحققِ سایر مراتب، بدون تحقق عالی ترین مرتبه وجود، این است که مراتب مزبور مستقل و بی نیاز از آن باشند در حالی که حیثیت وجودی آنها عین ربط، فقر، نیازمندی و وابستگی است.
ویژگی اصلی برهان ملاصدرا این است که برخلاف برهان ابن سینا در این برهان نیازی به باطل کردن دور و تسلسل نیست و از سوی دیگر به کمک این برهان نه تنها وحدت، بلکه سایر صفات کمالیه خدای متعال نیز ثابت می شود.

البته در این تقریر ما نیازمند دانستن چند امر هسنیم ۱-اصالت وجود ۲- وحدت وجود ۳-تشکیک در وجود؛ که این موارد در علم فلسفه بحث و اثبات می شود.

۱-تبیین براهین اثبات خدا؛ آیت الله جوادی آملی؛ اتشارات اسرا، قم؛ چاپ سوم؛ ۱۳۷۸ش؛ ص۲۱۱.

۲-نهایة الحکمة؛ علامه طباطبایی؛ مرکز اصدارات موسسه امام خمینی(ره)، قم؛ چاپ اول، ۱۳۸۵ش؛ ص۲۸۷.

۳-مصباح یزدی، محمدتقی، آموزش فلسفه ، ج ۲، تهران، سازمان تبلیغات اسلامی(شرکت چاپ ونشربین الملل) ، ۱۳۷۸ش؛ ج۲ ص۳۷۰.

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۴/۰۵/۲۳
حیدرپور(مدیریت وبسایت)

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی