مسجد حضرت مسلم ابن عقیل (ع) *شیروان*

پایگاه مقاومت حضرت ابولفضل (ع) شهرستان شیروان (خراسان شمالی )

مسجد حضرت مسلم ابن عقیل (ع) *شیروان*

پایگاه مقاومت حضرت ابولفضل (ع) شهرستان شیروان (خراسان شمالی )

مسجد حضرت مسلم ابن عقیل (ع) *شیروان*
با سلام خدمت آقا امام زمان (عج)
و دوستان بازدید کننده گرامی در این وبسایت سعی در جهت معرفی شهید محله بخصوص
« شهید علی محمد حیدرپور »
و بخشی از فعالیت های
- مسجد حضرت مسلم ابن عقیل (ع) شهرستان شیروان (خراسان شمالی)
- پایگاه حضرت ابولفضل (ع)
- و همچنین مطالب برگزیده جامعه مجازی
توسط اعضای پایگاه حضرت ابولفضل (ع)
را در خدمت شما عزیزان قرار داده ایم
و مِنَ الله تُوفیق
وضعیت رتبه گوگل
    Pagerank: 0
عکس شهدا را میبینیم ولی
عکس آنها عمل میکنیم
مهدویت
    تمنيحا

    نام يکي از ياران اصحاب کهف است که طبق روايات، هنگام خروج حضرت قائم (عج) جزو ياران آن حضرت خواهد بود.

عاشورا
    وليد بن عتبه

    والي مدينه هنگام مرگ معاويه بود.يزيد نامه به او نوشت و ضمن خبر دادن مرگ معاويه، از او خواست که از امام حسين «ع» بيعت بگيرد و اگر نپذيرفت، گردنش را بزند. بيعت گرفتن از حسين «ع» براي وليد دشوار بود و مي خواست با او عاقلانه و بدون خشونت رفتار کند.اما با مشورتي که با «مروان حکم» انجام داد، مروان موضع متزلزل وليد را به مسخره گرفت و بر آشفت و او را تحريک کرد که شبانه امام را به دار الاماره احضار کند.سيد الشهدا «ع» شبانه به دار الاماره رفت.گفتگوهايي ميان امام و والي مدينه و وليد انجام گرفت و امام، بدون بيعت از آنجا خارج شد.

انتظار عجیبی شده است ...!؟
حجاب
    حجاب مادر پاکی هاست
    حجاب تلالو شبنم بر چهره گل
    حجاب تضمین تداوم زیبایی و شرافت است
مشخصات فردی

نام :                                     علی محمد

نام خانوادگی:                          حيدرپور

نام پدر:                                  علي اكبر

تاریخ تولد:                            1351/06/02

تاریخ شهادت:                      1366/11/01

محل شهادت:               نامشخص - نامشخص

نام عملیات:                       بيت المقدس2

استان:                            خراسان شمالي

موقعیت مزار

شهرستان:                            شيروان

بخش/شهر:                            مركزي

نام گلزار:                    بهشت حمزه شيروان

تصویر زمان عملیات بيت المقدس2

پشتیبانی
    تماس با ما فقط از طریق نظر برای مطالب و یا از طریق ارسال رایانامه به آدرس masjed_sh@yahoo.com
لوگو و بنر دوستان
سخنی از بهشت
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
    • نام عملیات:
      شهيد مدني
    • زمان عملیات:
      27 شهریور 1360
    • مکان عملیات:
      منطقه عملياتي سوسنگرد
    • ارگان عمل کننده:
      نيروهاي زميني ارتش و سپاه
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      1690
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمي و نيروهاي دشمن در منطقه سوسنگرد
وصیت نامه شهدا

    دنيا از ‌آب بيني يك بز پست‌تر است. آنقدر پست و فاني است كه ارزش ندارد انسان آخرتش را حتي لحظه‌اي به تمامي دنيا بفروشد؛ مگر نمي‌دانيد كه بهاي انسان بهشت برين است. پس، اين بها را از دست ندهيم و بشتابيم كه آخرت خود را بيمه كرده و روسفيد در روز محشر حاضر شويم. حال اگر چنين چيزي مي‌خواهيد، به شما بگويم اصل دوري ما از خدا به خاطر عشق به دنياي فاني است. پس،‌اول عشق به دنيا را در خود بكُشيم و دلبندي خود را قطع كنيم و اين زنجيرهاي اسارت كه ما را در بند دنيا كرده پاره كنيم، آنگاه عشق به معشوق يعني الله جل جلاله را در دل جاي كنيم و خانه دل را فقط به خدا بدهيم و بس.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمدرضا هاديان دولت‌آبادي
آخرين نظرات
  • ۱۲ شهریور ۹۳، ۱۲:۳۷ - ۳ باربگو : الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
    سلام برا من چیزی نیومد!
کدام تربیت را قبول دارید !؟
    حق زن و فرزند تنها با تامین هزینه زندگی و مسکن و تغذیه آنها حاصل نمی‌شود، مهمتر از آن تغذیه روح و جان آنها و به کار گرفتن اصول تعلیم و تربیت صحیح است.
    یَأَیهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ قُواْ أَنفُسَکمُ‌ْ وَ أَهْلِیکمُ‌ْ نَارًا
    ( آیه 6- سوره تحریم)
    ای مـــــؤمنان! خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن انسان‌ها و سنگ‌ها است حفظ کنید.

بسم الله الرّحمن الرّحيم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي کُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً. اللهم صلّ علي محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم جهت سلامتي و تعجيل در ظهور آقا امام عصر صلوات التماس دعا

هم سو با تاسوعا و عاشورای حسینی (علیه‌السلام)

سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۱۶ ب.ظ

عوامل مؤثر در قیام امام حسین (علیه السلام)

در قیام امام حسین علیه‌السلام چند عامل را باید بررسی کرد :
الف - از امام حسین براى خلافت یزید بیعت و امضاء مى خواستند. آثار و لوازم این بیعت و امضاء چقدر بود؟ و چقدر تفاوت بود میان بیعت با ابوبکر یا عمر یا عثمان و صلح با معاویه و میان بیعت با یزید. به قول عقاد اولین اثر این بیعت امضاء سب و لعن على علیه السلام بود که در زمان معاویه شروع شده بود، و هم امضاء ولایت عهد و وراثت خلافت بود.

ب - خودش مى فرماید: اصلى در اسلام است که در مقابل ظلم و فساد نباید سکوت کرد، اصل امر به معروف و نهى از منکر.

لطفا برای خواندن ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید…

منبع    :           www.shahidheydarpour.blog.ir

عوامل مؤثر در قیام حسین (علیه‌السلام)

ج – مردم کوفه از او دعوت به عمل آوردند و نامه ها نوشتند و هجده هزار نفر با مسلم بیعت کردند. باید دید آیا عامل اصلى ، دعوت اهل کوفه بود، و الا ابا عبدالله هرگز قیام با مخالفت نمى کرد و بیعت مى کرد؟ این مطلب خلاف راى و عقیده حسین علیه السلام بود و قطعا چنین نمى کرد؟ بلکه تاریخ مى گوید: چون خبر امتناع امام حسین از بیعت به کوفه رسید، مردم کوفه اجتماع کردند و هم عهد شدند و نامه دعوت نوشتند. روز اول که در مدینه بود از او بیعت خواستند، بلکه معاویه در زمان حیات خود از او بیعت خواست و حسین علیه السلام امتناع کرد.

بیعت کردن با یزید صحه گذاشتن بر حکومت او بود که ملازم بود با امضاء بر نابودى اسلام : و على الاسلام السلام اذ قد بلیت الامه براع مثل یزید پس موضوع امتناع از بیعت خود اصالت داشت . حسین علیه السلام حاضر بود کشته بشود، و بیعت نکند؛ زیرا خطر بیعت خطرى بود که متوجه اسلام بود نه متوجه شخص او، بلکه متوجه اساس اسلام ، یعنى حکومت اسلامى بود، نه یک مسئله جزئى فرعى قابل تقیه .

اما موضوع دوم نیز به نوبه خود اصالت داشت . از این نظر جهت را باید مطالعه کرد که آیا شرط امر به معروف ؛ یعنى احتمال اثر و منتج بودن در آن یا نه .

ایشان در وداع دوم به اهل بیت خودش فرمود: استعدوا للبلاء واعلموا ان الله حافظکم و منجیکم من شر الهداء و یعذب عادیکم یانواع البلاء از اینها معلوم مى شود که امام حسین توجه داشت که خونش بعد از خودش خواهد جوشید و شهادتش سبب بیدارى مردم مى شود. پس شهادتش ماثر بود.

اما از نظر سوم : از این جهت همین قدر مؤثر بود که امام را متوجه کوفه کرد. امام آیا اگر به کوفه نمى رفت ، در محل امن و امانى بود؟ اگر در مکه یا مدینه هم بود چون از بیعت امتناع مى کرد و به علاوه به خلافت یزید معترض بود دچار خطر بود و امام حسین ابا داشت که در مکه حرم خدا کشته شود و شاید از اینکه در حرم پیغمبر هم کشته شود ابا داشت . اینکه در وسط راه به اصحاب حر گفت و از نامه عمر سعد به این زیاد برمى آید که در خود کربلا به عمر سعد هم گفته است : اگر نمى خواهید بر مى گردم ، فقط ناظر به این قسمت است که چرا به عراق آمد به اینکه قضیه فقط یک جنبه دارد و آن هم جنبه دعوت و بعد هم پشیمانى از آمدن به عراق است . امام حسین که نگفت حالا که مردم کوفه نقض عهد کردند پس من بیعت مى کنم یا اینکه دیگر موضوع اعتراض به خلافت یزید را پس مى گیرم و ساکت مى شوم .(1)

من تن به بیعت نمى دهم !
امام حسین حاضر بود که کشته شود ولى به هیچ وجه حاضر به بیعت نبود. وظیفه امام از این نظر فقط امتناع بود. این وظیفه را با خروج از کشور، با متحصن شدن به شعاب جبال (آنچنانکه این عباس پیشنهاد کرد)، با مخفى شدن هم مى توانست انجام دهد. به عبارت دیگر روش و متد امام از این نظر جز زیر بار رفتن به هر شکل ولو به خروج از مرز و تا سر حد کشته شدن نیست .

روش امام در مقابل عامل بیعت خواستن، محدود به حد امکانات براى بدست گرفتن حکومت نیست و محدود به حد کشته نشدن هم نیست ، ولى هیچ وظیفه اى مثبت از قبیل توسعه انقلاب و گسترش دعوت و غیره را ایجاد نمى کند. جلوگیرى از خونریزى دیگران لازم مى شود، از این نظر امام فقط باید بگوید: نه .

در آن زمان بیعت امام قطعا جدى و از روى رضا تلقى مى شد و واقعا صحه گذاشتن به خلافت یزید بود. قرائنى در دست است که امام به هیچ وجه حاضر به بیعت نبود. آقاى صالحى از مقتل خوارزمى نقل مى کند که : امام در مذاکراتش با محمد بن حنفیه فرمود: لو لم یکن فى الدنیا ملجا و لاماوى لما بایعت یزید بن معاویه .(2)

مرد بیعت و مسلم نبود!
امام نه حاضر شد به بیعت و تسلیم ، و خود گفته بود به هر حال من بیعت نخواهم کرد و لو لم یکن ملجا و لا ماوى ، یعنى خواه کوفه مرا بپذیرد بیعت نخواهم کرد؛ و هم اینکه پس از یاس از یاورى کوفیان نیز دست از انتقاد نکشید. خطبه هاى داغش را پس از برخورد با حر و اطلاع از وضع کوفه ایراد کرد.

 

بعد از اطلاع از شهادت مسلم یا قیس بن مسهر یا عبدالله ین یقطر تازه این آیه را مى خواند: من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه …(3) پافشارى امام پس از تغییر اوضاع کوفه شاید بیشتر براى این بود که بفهماند امتناع از بیعت و هم اعتراض و انتقادش مقدم به قدرت رسیدن و تسلط بر کوفه نیست و امام از بیعت و نه از اعتراض و انتقاد و امر به معروف و نهى از منکر. ترک بیعت و اقدام به اعتراض امام منوط به زمینه کوفه نبود که با سقوط این زمینه ، هم حاضر به بیعت شود و هم ترک اعتراض را هم مى دانست و به اثر این اعتراض خونین هم واقف بود، مى خواست اعلام جرم خود را با خون بنویسد که هرگز پاک نشود و هم اینکه راهى پیش نگرفت که لااقل از کشته شدن فرزندان و یارانش جلوگیرى کند؛ زیرا فرضا بگوییم خود را در خطر مى دید، اصحاب و خاندان خود را که قطعا در خطر نمى دید، چرا حاضر شد آنها کشته شوند؟ به علاوه چرا حتى پس از برخورد با حر بن یزید، عبیدالله بن حر جعفى و ضحاک بن عبدالله مشرقى (رجوع شود به تاریخ که این کار پس از برخورد با حر بوده است یا نه ) (آنها را) و مخصوصا بنى اسد را در شب عاشورا به همراهى و نصرت مى خواند؟(4)

استفاده از تبلیغ 
استفاده از تبلیغ در نهضت حسینى ، آن وقت درست است که عامل نهضت را تنها امتناع از بیعت ندانیم . استفاده از تبلیغ با دو عامل دیگر یعنى اجابت مردم کوفه براى در دست گرفتن زمام امور، و دیگر امر به معروف و نهى از منکر جور مى آید، و البته از زمان سقوط کوفه به بعد هر اندازه از عنصر تبلیغ استفاده شده باشد اختصاص دارد به امر به معروف و نهى از منکر.(5)


منبع    :           www.shahidheydarpour.blog.ir


موافقين ۱ مخالفين ۰ ۹۳/۰۸/۱۳
حیدرپور(مدیریت وبسایت)

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی